Myśl wizualnie

ThinkFlow pomoże Ci zapisywać swoje
myśli szybko i wydajnie.

Szablony map myśli – po co są?

Stworzyliśmy szablony map myśli, by ułatwić Wam porządkowanie przemyśleń i nakierować Was na właściwe tory, gdy zastanawiacie się nad niektórymi tematami. Szablony także przyspieszą Waszą pracę dzięki temu, że zawierają już podstawową strukturę mapy myśli.

Oczywiście można ją dowolnie modyfikować i rozwijać, więc nie musicie ograniczać się wyłącznie do zaproponowanych przez nas bąbli. Wszystkie omówione szablony przygotowaliśmy także w językach rosyjskim i angielskim.

Wybraliśmy kilka, naszym zdaniem, ważnych obszarów na początek, oto one.

Notatka ze spotkania.

 

Najważniejsze rzeczy, o których warto pamiętać przy prowadzeniu spotkania. Jeśli będziecie uzupełniać na bieżąco, po pierwsze ułatwi Wam ona trzymanie się głównego tematu, celu spotkania, omawianych tematów, a także nie zapomnicie o ustaleniu konkretnych decyzji i zadań.

01

Do zrobienia.

 

Prawie każdy z nas prowadzi jakąś listę rzeczy do zrobienia. Czasami wykorzystujemy karteczki na monitorze, innym razem papier od drukarki, zeszyty, czy kalendarze.

Z pewnością te tradycyjne formy mają swoje zalety, jednak mają też jedną wspólną wadę: trzeba skreślać, przepisywać i dostosować się do konkretnego rozmiaru papieru.

Druga ważna rzecz to kwestia priorytetów. Najczęściej zadania spisujemy jedno po drugim i później wybieramy sobie co chcemy zrobić niekoniecznie sugerując się kolejnością na liście. To wynika z prostej przyczyny: ich priorytety zależą najczęściej od czasu i tego na ile wpływają na osiągnięcie zamierzonego celu.

Dlatego proponujemy podzielić listę na trzy główne kategorie: „pilne”, „ważne” oraz „pilne i ważne”. To ułatwi nam podział w intuicyjny sposób to, co mamy do zrobienia. W pierwszej kolejności powinniśmy oczywiście załatwiać te rzeczy, które są zarówno pilne jak i ważne. Zachęcamy do spróbowania – nam sprawdza się od lat, a pierwszy raz o takim podziale przeczytaliśmy w świetnej książce Staphana Covey’a „7 nawyków skutecznego działania”. Polecamy! :)

02

 

Szukanie pracy

 

Ten szablon stworzyliśmy dla wszystkich osób, które myślą o zmianie lub znalezieniu nowej pracy. Staraliśmy się wymienić i pogrupować wszystkie decyzje, które trzeba podjąć i czynności, które należy wykonać.

Zachęcamy więc do rozpoczęcia od zdefiniowania typów stanowisk, firm i branż. Następnie proponujemy wypisać wszystkie portale, które chcemy obserwować oraz agencje rekrutacyjne, które wydają się nam odpowiednie. Dodatkowo zwracamy uwagę na relacje osobiste, które często bardzo pomagają przy znalezieniu pracy – niekiedy ważniejsze jest kogo znasz, niż co potrafisz.

Jeśli uda się nam umówić spotkanie, możemy w odpowiednim miejscu przeanalizować z niego wnioski, a także w końcu wybrać pracodawcę, który ma dla nas najlepszą propozycję. Mam nadzieję, że ten szablon okaże się dla Was pomocny :)

03

Strategia marketingowa

 

Coś dla wszystkich, którzy prowadzą lub chcą prowadzić swój biznes lub zajmują się marketingiem. Dobra strategia powinna być jak ciekawa opowieść – ważne, by w kilku prostych słowach odróżnić się od konkurencji i zakomunikować na czym polega istotna naszej marki/produktu. Zachęcamy, by każda firma miała jasno określony cel, który będzie dla niej charakterystyczny. Największe marki są znane właśnie z celu jaki chcą osiągnąć.

Zadbajmy także o określenie grupy docelowej, kanałów dystrybucji i unikalnej propozycji wartości. Aby móc prawidłowo pozycjonować markę, powinniśmy dobrze znać naszą konkurencję.

04

SWOT

 

To jedno z najbardziej podstawowych i uniwersalnych narzędzi analitycznych, które pozwala określić nasze mocne i słabe strony oraz główne zagrożenia i szanse, które stoją przed nami.

Pamiętajmy o tym, że mocne i słabe strony dotyczą czynników wewnętrznych, czyli są związane z cechami naszej marki, firmy, czy produktu. Powinny być także zawsze określane w odniesieniu do naszej konkurencji. Np długi czas pracy na bateriach naszego telefonu, np. 10 godzin jest mocną stroną tylko wtedy, jeśli konkurencyjne telefony oferują np. 5-6 godzin. Jeśli standardem jest 10 i więcej, ta cecha naszego produktu będzie raczej słabą stroną.

Z kolei szanse i zagrożenia związane są z czynnikami zewnętrznymi. Jeśli produkujemy wędki, zagrożeniem może być np. zmniejszające się zarybienie jezior i wzrost ceny za licencję wędkarską.

05

Mamy nadzieję, że szablony map myśli, które dla Was przygotowaliśmy okażą się pomocne i użyteczne.

Dajcie znać w komentarzach :)

 

Stwórz swoja pierwszą mapę

i przekonaj się jakie to proste...

Załóż konto i przetestuj